کاربرد چوب پلاستیک

کاربرد چوب پلاستیک : با توجه به مزایا و ویژگی های ذکر شده برای چوب پلاستیک در مقاله قبل، می توان گفت که این متریال کاربردهای بسیاری می تواند داشته باشد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

• کفپوش : یکی ازپرطرفدارترین موارد استفاده چوب پلاستیک ، کفپوش است که به روشهای مختلفی استفاده می شود مانند محوطه سازی دور استخر ، کف رستوران ها و بسیاری از اماکن عمومی و همچنین کف تراس و بالکن .

کاربرد چوب پلاستیک

نمای ساختمان با چوب پلاســـتیک

• نمای ساختمان : چوب پلاستیک علاوه بر زیبایی و جذابیتی که دارد ، در مقابل عوامل محیطی همچون نور خورشید ، رطوبت و آلودگی های شهری مقاوم است . پس می تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در نمای ساختمان باشد .

آلاچیق با چــــوب پلاستیک

آلاچیق : آلاچیق ها در اشکال مختلف و با متریال های متنوعی ساخته می شوند .اما زیبایی یک آلاچیق ساخته شده از چوب پلاستیک با سایر متریال ها قابل مقایسه نیست . همچنین مقاومت چوب پلاستیک در مقابل نور خورشید و شرایط آب و هوایی مزیت این متریال را دوچندان می کند .

الوارکده

• گلدان چوبی یا فلاورباکس : به دلیل خاصیت ضد آب بودن چوب پلاستیک می توان از این متریال برای ساخت انواع گلدان در سایزهای مختلف استفاده کرد .

کاربرد چوب پلاستیک

نرده و حصار چوب پلاستیک

• نرده و حصار : به طور کلی چوب پلاستیک برای اجرا در فضای باز تولید می شود و به این ترتیب استفاده از آن برای ساخت نرده و حصار می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد . چون در مقابل بسیاری از عوامل محیطی مقاوم است . به علاوه به هزینه کمتری برای نگه داری نیاز دارد .

کاربرد چوب پلاستیک

• پرگولا : پرگولا نوعی سایه بان است که در فضای باز در محوطه خانه ، باغ ، ویلا ، روفگاردن مجتمع ها و … قرار می گیرد . این سازه از متریال های مختلفی همچون فلز و چوب ساخته می شود اما نوع چوبی آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است . برای افزایش زیبایی پرگولا می توان از گیاهان رونده در اطراف و روی آن استفاده کرد .

• مبلمان شهری : اکثر نیمکت ها و یا به اصطلاح مبلمانی که در سطح شهر می بینیم. از جنس فلز یا بتن هستند چون مقاومت بیشتری دارند . اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید محصولات جدید ، استفاده از متریالی چون چوب پلاستیک در ساخت مبلمان شهری رو به افزایش است. زیرا علاوه بر مقاومت بالا از جذابیت بصری بسیاری برخوردار است .

کاربرد چوب پلاستیک

لوور چوب پلاســـتیک

• لوور چوب : لوور نوعی دیگر از سایه بان است که اغلب در مکان های عمومی و صنعتی که ورود نور ، صدا و آلودگی ناخوشایند است. مورد استفاده قرار می گیرد . نمونه های پرمصرف لوور به صورت ثابت و متحرک ساخته می شوند که هر کدام ویژگی ها و مزایای منحصر به خود را دارند .

• سقف کاذب : یکی از کاربردهای جدید و بسیار زیبای چوب پلاستیک ، سقف کاذب است. که بیشتر در مکانهایی همچون پاساژها ، رستورانها و کافه ها مورد استفاده قرار می گیرد . سقف کاذب چوب پلاستیک علاوه بر زیبایی بصری ، امکان دسترسی آسان به تاسیسات واقع در سقف را فراهم می کند .

کاربرد چوب پلاستیک

کاربرد چوب پلاستیک

• دیوارپوش : استفاده از چوب پلاستیک به عنوان دیوارپوش در دکوراسیون ساختمانها بسیار متداول است . در بسیاری از رستوران ها ، هتل ها ، کافه ها ، ادارات و … برای افزودن به جذابیت بصری از این متریال استفاده می شود .

• روفگاردن : روفگاردن همان فضای سبز روی سقف یا پشت بام ساختمان است . با استفاده از تکنولوژی های مدرن می توان روی سقف ساختمان ها فضای سبز ایجاد کرد و بدین ترتیب طبیعت را وارد زندگی شهری کرد .چوب پلاستیک به عنوان متریالی که نماد طبیعت و چوب است می تواند گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در بخش های محتلف روفگاردن باشد .

نگهداری از چوب پلاستیک :

به طور کلی چوب پلاستیک باکیفیت و بادوام است. اما مانند سایر متریال ها نیاز به نگهداری و توجه دارد تا در با گذشت زمان و در مواجهه با عوامل مختلف کیفیت و ظاهر زیبای خود را از دست ندهد . بدین منظور لازم است تا موارد زیر مورد توجه گیرد :

1. شستشو : چوب پلاستیک قابل شستشو است . فقط کافی است با مواد شوینده ملایم و یک تی کفشور نرم آن را تمیز کنید. تا از رسوب گرد و خاک و آلودگی ها به آن جلوگیری کنید .

2. جلوگیری از ایجاد خش و خط : بهتر است از کشیدن وسایل سنگین مثل مبلمان بر روی آن خودداری کنید. و زیر پایه های وسایل سنگین لاستیک محافظ قرار دهید .

3. تغییر رنگ کفپوش اطراف استخر : چوب پلاستیک نسبت به موادی همچون کلر محلول در آب استخر مقاوم است. اما اگر به طور تصادفی مایع غلیظ کلر بر روی آن بریزد ممکن است به مرور زمان باعث تغییر رنگ آن شود . پس توصیه می شود تا مواد شیمیایی مخصوص استخر را در مکان دیگری آماده ساخته و سپس به آب استخر اضافه کنید .

4. عملیات ساختمانی : در صورت انجام عملیات ساختمانی بهتر است سطوحی را که بر روی آنها چوب پلاستیک به کار رفته است را با نایلون و یا کاور مخصوص بپوشانید .

در صورت نگهداری درست از چوب پلاستیک این متریال می تواند تا حدود 30 سال عمر مفید داشته باشد . با این حال ، این محصول در صورت خرابی و شکستگی قابل تعویض است .

مشخصات تماس

آدرس دفتر و کارخانه :

قم، شهرک صنعتی محمود آباد قم، فاز 2، بلوار خلیج فارس ،میدان شهید رضایی نژاد، بلوارابوطالب، میدان شهید شهریاری، بلوار امام علی شرقی انتهای کوچه سوم،قطعه 226

شماره های تماس :

09330221534 - 02533354865


کلیه حقوق سایت محفوظ است . طراحی و پشتیبانی : باسط وب