نقش چوب پلاست در بازسازی ساختمان

چوب پلاست در بازسازی ساختمان

در دکوراسیون خانه های قدیمی از سبک های آمریکایی و اروپایی استفاده می شد. در میان این سبک ها، ویژگی بارز استفاده از مواد تزئینی فراوان است.

گذشته بیشتر تزیینات مورد استفاده از چوب و گچ بود اما امروزه مواد جدید چوب پلاست سازگار با محیط زیست، سالم تر و بادوام تر شده اند و به تدریج جایگزین مصالح سنتی، کف، پانل های دیوار و غیره شده اند.

چوب پلاست مصالح ساختمانی است که از پلاستیک بازیافتی و پودر چوب ساخته شده است. مواد پلاستیکی می تواند پلی اتیلن، پلی وینیل کلراید، پلی پروپیلن و غیره باشد.

با توجه به فرآیندهای مختلف تولید، نسبت های متفاوتی از پودر چوب اضافه می شود. پودر چوب از ضایعات چوب، پوسته برنج، کاه و سایر مخلوط ها ساخته می شوند.

این مواد به اشکال مختلف اکسترود می شوند. آنها مزایای برجسته ای مانند استحکام و دوام، ضد آب، ضد حشرات و ضد اشعه فرابنفش دارند.

همچنین چوب پلاست با محیط زیست سازگار است و هنگام استفاده محیط را آلوده نمی کند، این یک ماده کامپوزیت جدید بسیار فوق العاده است.

چوب پلاست در بازسازی ساختمان

مزایای استفاده از چوب پلاست در خانه های قدیمی

1. محصولات کامپوزیت چوب پلاست، شیک و زیبا هستند و بافت چوبی دارند اما طرح ها و تنوع رنگ آن بیشتر از چوب است. می توان بسیاری از طرح های شخصی سازی شده را ساخت و جلوه دکوراسیون را به کلی تغییر داد.

2. عرشه چوب پلاست، بادوام است و استحکام بسیار خوبی دارد و بهتر از کفپوش چوبی است. محصولات چوب پلاست در حین استفاده مقاومت خوبی در برابر فشار و ضربه دارند، به راحتی تغییر شکل داده و آسیب نمی بینند و برای مدت طولانی قابل استفاده هستند.

3. کفپوش چوب طبیعی با محیط زیست سازگار است و استحکام خوبی دارد اما به دلیل ویژگی های فیزیکی خود چوب، مقاومت پایینی در برابر آب و خوردگی دارد.

در کامپوزیت چوب پلاست از مواد پلیمری برای بسته بندی پودر چوب استفاده می کند، بنابراین در برابر خوردگی و آب مقاوم هستند. همچنین یک ماده مقاوم در برابر شعله است.

4. مواد خام مورد استفاده در چوب پلاست، مواد مضر را تبخیر نمی کند. در فرآیند پردازش، از چاپ انتقال حرارت برای ایجاد سطح استفاده می شود و برای پوشش تزئینی از رنگ سازگار با محیط زیست استفاده می کند، بنابراین هیچ ماده مضر فرمالدئید یا بنزن وجود ندارد.

5. در جریان بازسازی خانه قدیمی، دیوارهای خانه از بین رفته اند. کاغذ دیواری کپک زد ه، زرد و محو می شود، رنگ دیوار تبله کرد ه و ترک خوردند و درخشندگی خود را از دست دادند.

چوب پلاست در بازسازی ساختمان

در بازسازی ساختمان، دیوار جدید به یک مرحله کلیدی تبدیل می شود. در دکوراسیون سنتی دیوار، لایه‌های سطحی مختلف دارای چندین مرحله عملیاتی مانند تسطیح، تراشیدن بتونه، استفاده از رنگ لاتکس، چسباندن کاغذ دیواری و … می‌باشند. در روش های سنتی نه تنها هزینه‌های مواد بالاست، بلکه هزینه‌های کار و زمان بالایی نیز دارند.

چرا عرشه چوب پلاست برای طراحی داخلی ایده آل است؟

از عرشه های چوب پلاست به عنوان مصالح مدرن می توان به عنوان کفپوش استفاده کرد. محتوای چوب پلاست مزایای جدید و متفاوتی را برای پروژه های طراحی داخلی در مقایسه با متریال های قدیمی ارائه می دهد.

با استفاده از دکینگ چوب پلاست می توان ترکیبات جذاب مختلفی را در نظر گرفت. در زیر برخی از مزایای امنیتی چوب پلاست بیان می شود.

چوب پلاست در بازسازی ساختمان

1. مقاومت عالی در برابر آب

گاهی اوقات در پروژه های طراحی داخلی، کفپوش ها و مصالح دیگر نیاز به مقاومت عالی در برابر آب دارند. ما می توانیم با استفاده از دکینگ چوب پلاست از شر این نگرانی خلاص شویم. زیرا این چوب پلاست می تواند مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت داشته باشد.

کیفیت این نوع مواد به دلیل ترکیبات و سیستم میکرو آن است. در نتیجه می توانیم به عنوان یک درب بادوام در توالت، حمام و آشپزخانه استفاده کنیم. علاوه بر این، چوب پلاست را می توان برای مدت طولانی در زیبایی شناسی طراحی داخلی استفاده کرد.

2. ارزش مالی چوب پلاست

در دوران مدرن، مصرف کنندگان به ازای پولی که خرج می کنند، پایداری مناسب را می خواهند. عرشه چوب پلاست را می توان به طور خاص برای بهبود ظاهر و ایمنی سازه استفاده کرد. علاوه بر این، دکینگ چوب پلاست نیز عمر طولانی دارد.

عرشه چوب پلاست قادر است خواص خود را حفظ کند. بنابراین ظاهر آن محو نمی شود. علاوه بر این، نیازی به رنگ آمیزی و نگهداری ندارد.

در ابتدا، هزینه چوب پلاست گران است. اما در طول زمان و امکانات کارآمدی که برای طراحی داخلی ارائه می دهد. ارزش بالا و رضایت بخشی دارد. در کل با گذر زمان متوجه می شویم از چوب طبیعی مقرون به صرفه تر است.

3. برای چندین دهه ظاهر خود را حفظ می کند

عرشه چوب پلاست از مواد ترمو پلاستیک با کیفیت بالا تشکیل می شود. بنابراین می تواند در برابر اشعه های نور خورشید و شرایط مختلف آب و هوایی نامطلوب مقاومت کند. عرشه چوب پلاست با کیفیت خوب تا حدود 25 سال ظاهر اولیه خود را حفظ می کند.

برای طراحان داخلی، عرشه چوب پلاست گزینه ای برای ایجاد ایمنی در طولانی مدت می باشد. به طوری که به دلیل کیفیت بالا و فواصل طولانی مدت برای بازسازی همه مشتریان قدردان هستند.

چوب پلاست در بازسازی ساختمان

چوب پلاست در بازسازی ساختمان

4. خواص بازدارنده حریق

عرشه های چوب پلاست موادی هستند که آنها را از پلاستیک و پودر چوب می سازند . از این رو چوب پلاست می تواند برای مدت طولانی در برابر آتش مقاومت کند. این مزیت فوق العاده عرشه چوب پلاست نسبت به چوب، تخته سه لا و هر نوع مصالح طراحی داخلی است و ارجحیت دارد.

به همین دلیل عرشه چوب پلاست می تواند به عنوان راه حلی برای کفپوش و عرشه در طولانی مدت در نظر گرفته شود. همچنین می توان از آن برای انواع پروژه های طراحی داخلی که بادوام، ایمنی و راحتی مطرح است، استفاده کرد.

کلام آخر

با ارتقاء و بهبود نیازهای مردم برای کیفیت زندگی و ترویج مفاهیم حفاظت از محیط زیست، پانل های دیواری چوب پلاست مورد نظر بسیاری از مهندسان و طراحان قرار گرفت.

به طور خلاصه، شهرنشینی جدید فرصت‌های تاریخی بی‌سابقه‌ای را برای ارتقای مقیاس ساختمان‌های سبز و بهره‌وری انرژی ساختمان به ارمغان آورده است و مصالح ساختمانی جدید حامل امیدهای سبز است.

چوب پلاست به دلیل سازگاری با محیط زیست و ایمنی در زندگی روزمره و کاربردهای صنعتی روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند و نقش مهم و بی بدیلی ایفا می کند.

AL-wpc-135

چوب پلاست در بازسازی ساختمان

چــوب پلاســت دارای مزایای زیادی همچون: صرفه جویی در مصرف انرژی، استفاده بهبنه از مواد، حفاظت از محیط زیست، بهبود محیط زندگی، بهبود عملکرد و کیفیت و … می باشد. در یک کلام، عرشه چوب پلاست الوارکده، در بازسازی خانه های قدیمی کاربرد فراوانی دارد.

برای اطلاع از قیمت چوب پلاست و مشاوره تخصصی رایگان، با مهندسین الوارکده تماس حاصل فرمایید.

نمونه پروژه های اجرایی با چوب پلاست الوار کده را در وبسایت ما به نشانی Alvarkadeh.com مشاهده بفرمایید.

مشخصات تماس

آدرس دفتر و کارخانه :

قم، شهرک صنعتی محمود آباد قم، فاز 2، بلوار خلیج فارس ،میدان شهید رضایی نژاد، بلوارابوطالب، میدان شهید شهریاری، بلوار امام علی شرقی انتهای کوچه سوم،قطعه 226

شماره های تماس :

09330221534 - 02533354865


کلیه حقوق سایت محفوظ است . طراحی و پشتیبانی : باسط وب