چوب پلاست ارزان تر است یا چوب؟

چوب پلاست ارزان

چــوب و چوب پلاستیک دو عنصر رایج دکینگ هستند. در بین این دو ماده؛ چــوب قدیمی تر است و پس از آن چوب پلاست به وجود آمده است.

این دو متریال عرشه به دلیل کیفیت نوع عملکرد، از نظر قیمت متفاوت هستند. چوب ارزان‌تر است اما باید بررسی کنیم که در طولانی مدت کدام مقرون به صرفه تر خواهد بود؟

وقتی نوبت به قیمت گذاری می رسد، چــوب پلاست گران تر از بسیاری از کفپوش های چــوبی است. قیمت چوب بسته به نوع مورد استفاده، متفاوت است. چوب می تواند نرم یا سخت باشد که این مورد در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. اما چوب پلاستیک مزیت های زیادی نسبت به چوب پلاستیک برای شما دارد.

چوب پلاست ارزان

مزیت های چوب پلاست

بعنوان نمونه، یکی از مزیت هایی که کفپوش چوب پلاستیک نسبت به کفپوش چوبی دارد، دوام آن است. عرشه چــوب پلاستیک محکم تر از چوب است و احتمال شکستن آن کمتر است. عرشه چوبی نمی تواند بارهای سنگین و تحرکات زیاد را تحمل کند و ترک خواهد خورد.

از طرف دیگر، عرشه چــوبپلاست می تواند رفت و آمد زیاد و بارهای سنگین را تحمل کند و ترک نخورد. اگر می خواهید مبلمان یا هر جسم سنگینی را روی کفپوش خود قرار دهید، به جای چوب، چوب پلاستیک را در نظر بگیرید.

همچنین می توانید یک مهمانی در باغ روی عرشه چــوب پلاســت خود داشته باشید. زیرا می تواند رفت و آمد زیاد بارهای سنگین را تحمل کند. و نیز در مقابل باد و باران و نور آفتاب مقاومت زیادی داشته باشد.

یکی دیگر از مزایای چوب پلاستیک این است که نگهداری از آن آسان است. عرشه چوب پلاستیک به سنباده کاری، رنگ آمیزی یا آب بندی نیاز ندارد. اگرچه چوب ارزان تر از چــوب پلاســت است اما هزینه نگهداری عرشه چــوبی بسیار بالا است.

چوب به آب بندی و سنبا ده زدن نیاز دارد. اما عرشه چوب پلاــست فقط به تمیز کردن نیاز دارد تا کثیفی و غبار از سطح آن پاک شود. صاحبان خانه می توانند از آب و صابون برای تمیز کردن سطح یک عرشه چوب پلاســت استفاده کنند.

چوب می تواند رطوبت یا آب را به راحتی جذب کند، اما چوب پلاســت اینطور نیست. چوب پلاســت در برابر رطوبت مقاوم است به همبن دلیل مانند چوب متورم نمی شود. اگر در مناطقی با رطوبت زیاد زندگی می کنید، به نصب چوب پلاســت در محل های مورد نیاز، فکر کنید. چــوب پلاست مانند چــوب پوسیده نمی شود.

چوب پلاست ارزان

دوام پلی وود ها

طول عمر چــوب پلاستیک به قیمت آن می ارزد. اگر عرشه چـــوب پلاـــست از کفپوش‌های چوبی ارزان‌تر نیست، در عوض عمر طولانی‌تری دارد. طول عمر عرشه چوب نرم با نگهداری کافی حدود 15 سال است. اما طول عمر عرشه چــــوب پلاست با نگهداری کمتر نسبت به چــوب، می تواند تا 25 سال افزایش یابد.

چوب پلاست یکی از بهترین جایگزین‌ها برای کاربردهای زیادی از جمله: عرشه‌های چــــوبی سنتی، است. اگر به دنبال متریالی برای عرشه خود هستید که بادوام، کم زحمت و بدون نیاز به نگهداری باشد، محصولات چوب پلاســـت بهترین انتخاب برای شماست.

در نهایت اگر کلیه موارد از زمان خرید تا بهره برداری را محاسبه نمایید، ملاحظه می کنید که با توجه به مزایای چــــوب پلاست نسبت به چــوب، در طولانی مدت، کمتر و بهینه هزینه کردید.

چوب پلاست ارزان

اگر در مورد چوب پلاست برای پروژ ه خود نیاز به مشاوره تخصصی تر دارید، مهندسان ما در الوارکده آما ده پاسخگویی به تمام سئوالات شما عزیزان هستند.

همچنین برای مشاهده محصولات چــوب پلاستیک الوارکده به وبسایت ما به نشانی: Alvarkadeh.com مراجعه فرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی این لینک، کلیک بفرمایید.

مشخصات تماس

آدرس دفتر و کارخانه :

قم، شهرک صنعتی محمود آباد قم، فاز 2، بلوار خلیج فارس ،میدان شهید رضایی نژاد، بلوارابوطالب، میدان شهید شهریاری، بلوار امام علی شرقی انتهای کوچه سوم،قطعه 226

شماره های تماس :

09330221534 - 02533354865


کلیه حقوق سایت محفوظ است . طراحی و پشتیبانی : باسط وب