چوب پلاستیک یا چوب ، کدام برای کفپوش مناسب است؟

چوب پلاستیک یا چوب ؟

بر خلاف چــــوب طبیعی، چوب پلاستیک عمدتاً از ترکیب چـــوب و پلاستــــیک ساخته می شود که مراحل خاصی را طی کرده است.

چوب پلاست معمولاً برای همه اهداف در صنعت استفاده می شود و تولید کنندگان زیادی در بازار چـــوب پلاستــــیک حضور دارند.

چوب پلاست می تواند به شکل منحصر به فرد و ایده آل خم شود تا خواسته مشتری در طرح های هنری و معماری با چوب برآورده شود. از آنجا که چوب پلاستیـــک زیبایی چـــوب و مواد مصنوعی مقاوم بدون سلولز را که در اکثر گیاهان (چـــوب) یافت می شود ترکیب می کند، بنابراین چوب پلاست برای موریانه ها اشتها آور و جذاب نیست.

چوب طبیعی

چوب طبیعی تحت فرآیند تصفیه، تحت فشار قرار می گرفت اما با پیشرفت تکنولوژی، چوب در حال حاضر نیازی به فرآیند تحت فشار با استفاده از استیلاسیون ندارد مگر اینکه فرایند مورد استفاده کاملاً غیر شیمیایی باشد.

دو نوع فرآیند، چوب را از هرگونه حمله موریانه ها، حشرات و پوسیدگی قارچی ایمن می کند.

چوب پلاستیک یا چوب ؟

دو نوع مختلف چوب طبیعی وجود دارد، چوب سخت و چوب نرم. بسته به خواسته مصرف کننده، هر دو را می توان برای پوشش استفاده کرد. چوب طبیعی دارای زیبایی ذاتی چوب است، بنابراین بسیاری از آن نه تنها برای تزئین، بلکه برای روکش دیوار، نرده و غیره نیز استفاده می کنند.

بنابراین بسیاری از صاحبان خانه می پرسند، برای کفپوش خانه یا محل کار خود از کدامیک، چـــوب طبیعی یا کامپوزیت چوب پلاستیک استفاده کند؟ هر دو ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در زیر به چند نکته اشاره می شود تا بتوانید در مورد چیدمان مناسب برای خانه خود تصمیم بگیرید.

چوب پلاستیک یا چوب

 ثبات چوب پلاستیک

چوب پلاستیک عملکرد پردازشی مشابه چـــوب را دارد، می توان میخ ، سوراخ ، برش ، چسب یا پیچ را در آن داشت،
از نظر ابعادی پایدار است که برای پوشش کف مناسب هستند.

 تعمیر و نگهداری

بسیاری شنیده اند که کفپوش در فضای باز نیازی به تعمیر و نگهداری دارد. اما اگر می خواهید که کفپوش شما عمر طولانی مدت داشته باشد اینطور نیست. برای کیفیت خوب و دوام زیاد می توانید از چوب پلاستیک، استفاده کنید که برای شستشو و نگهداری آن کافی است از شلنگ آب برای شستن خاک و برگهای روی کفپوش خود استفاده کنید. تا از رشد کپک جلوگیری شود که ممکن است باعث لغزنده شدن کفپوش شما شود.

چوب طبیعی در مقایسه با چوب پلاست به مراقبت منظم تری نیاز دارد زیرا یک ماده طبیعی است. صاحبان خانه ها باید هر شش ماه تا یک سال، یکبار از یک روکش برای نگهداری استفاده کنند. چوب طبیعی ممکن است بعد از مدتی دچار ترک خوردگی شود که این به دلیل خواص طبیعی آن است.

مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش بالا و مقاوم در برابر آب و هوا

چوب پلاستیک با کیفیت خوب خود دارای مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش و مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی است تا از کفپوش شما در برابر نور مستقیم خورشید و تغییرات آب و هوایی محافظت کند.

اینها فقط چند نکته در مورد چوب پلاستیک و چـــوب طبیعی است. قبل از هر اقدامی برای اجرای کفپوش در خانه یا محل کار خود با تیم مجرب الوارکده ماس حاصل فرمایید. تا با مشاوره رایگان و تخصصی، شما را در این زمینه راهنمایی کنند.
در مقاله بعدی بیشتر به نکات بیشتری خواهیم پرداخت.

 

 

مشخصات تماس

آدرس دفتر و کارخانه :

قم، شهرک صنعتی محمود آباد قم، فاز 2، بلوار خلیج فارس ،میدان شهید رضایی نژاد، بلوارابوطالب، میدان شهید شهریاری، بلوار امام علی شرقی انتهای کوچه سوم،قطعه 226

شماره های تماس :

09330221534 - 02533354865


کلیه حقوق سایت محفوظ است . طراحی و پشتیبانی : باسط وب