چوب پلاستیک در دنیای امروز

چوب پلاستیک در دنیای امروز

چوب پلاست، یکی ازمصالح مهندسی با طیف وسیعی از خواص است. محصول نسبتاً جدیدی است که اخیراً توسعه یافت.

هم زمان با نیاز به کاهش حجم زباله در محل های دفن و کشف فناوری های بازیافت، چوب پلاست به عنوان محصولی که می توان با استفاده از این فناوری، آن را تولید کرد و از مزایای زیاد آن استفاده کرد، مطرح شد.

پودر ریز چوب، یا زیست توده چوبی حاصل از بقایای کشاورزی، با پلیمرهایی مانند پلی اتیلن یا پلی پروپیلن در یک اکسترودر مخلوط می شود. مواد اکسترود شد ه را می‌توان برای پردازش بعدی با قالب‌گیری تزریقی، اکستروژن یا قالب‌گیری فشاری آماد ه سازی کرد.

چوب پلاستیک در دنیای امروز

همچنین می توان مواد اکسترود شد ه را به بخش‌های ساده‌ای مانند تخته‌ها یا پروفیل‌های پیچیده‌تر برای کاربردهای خاص تبدیل کرد. این مفهوم سرراست چوب پلاستیک است.

تولید چوب پلاستیک

در زمینه تولید چوب پلاستیک، ممکن است طیف وسیعی از تغییرات و تکنیک‌ها برای افزایش خواص استفاده شود. چه با استفاده از الیاف چوب، چه الیاف پایه یا برگ خرد با نسبت ابعاد بیشتر برای ایجاد یک ماده تقویت‌ شد ه.

تحقیقات زیادی بر روی جنبه‌های سازگاری بین پلاستیک‌های معمولی و الیاف چوب برای افزایش عملکرد چوب پلاستیک متمرکز شده‌اند. این فعالیت ها و تحقیقات همگی برای مقاوم سازی، بالا بردن کیفیت و مزایای بیشتر چوب پلاست در دنیای پر تقاضای امروز است.

امروزه چوب پلاستیک طرفداران بیشماری دارد که از آن به عنوان مصالح سبز در صنعت ساختمان نام می برند. چوب پلاست به خاطر خواص زیست محیطی که دارد، دوستدار محیط زیست شناخته شد ه و ساختمان هایی که از چوب پلاستیک در آن ها استفاده می شود، به ساختمان سبز شهرت یافتند.

محصولات چوب پلاست با استفاده از پلیمرهای زیستی یا پلیمرهای زیست تخریب پذیر نیز عرضه می شوند. چوب پلاستیک ها در بازار مصرف گرایی سبز که در آن یک محصول 100% به روش زیستی تولید میشود. به خوبی پذیرفته شده است و به عنوان یک محصول فوق العاده برای مدیریت محیط زیست از رقبا پیش افتاده است.

چوب پلاستیک در دنیای امروز

ویژگی های چوب پلاست

چوب پلاست به عنوان یک محصول با ویژگی نیاز به نگهداری کم و با دوام بالا است . پس از دو دهه استفاده در فضای داخلی و خارجی صنعت ساختمان، تمای دغدغه ها را در مورد دوام چوب پلاستیک از بین برده است. این اطمینان خاطر مصرف کنندگان چوب پلاست بر اساس شواهد مستندی به دست آمده است.

در طی سال ها بررسی و توسعه در صنعت چوب پلاستیک، با بهبود فرمولاسیون چوب پلاست به مشکلات مربوط به محصولات نسل اول پاسخ می دهد. تولیدکنندگان چوب پلاست همچنین در ارائه ادعاهای معقول تر و آموزش مصرف کنندگان در مورد مراقبت و نگهداری مناسب از محصولات چوب پلاستیک برای حفظ کیفیت و زیبایی، گام های بلندی برداشته اند.

گروه‌های تحقیقاتی در سرتاسر جهان در حال کار به سمت درک اساسی دوام چوب پلاست هستند. که به بهبود یا شناسایی استراتژی‌های جدید برای محافظت از محصولات چوب پلاستیک کمک می‌کند. دوام چوب پلاست همچنان موضوع مهمی در مورد استفاده از این محصولات در ساخت و ساز ساختمان و سایر کاربردهای مرتبط در این زمینه خواهد بود.

بحث افزایش جهانی CO2 باید در اینجا به عنوان «کاتالیزورهای» بالقوه ذکر شوند. در سطح سیاسی، مواد طبیعی باید فوراً به عنوان مخازن CO2 شناخته شوند. که احتمالاً انگیزه دیگری برای تولید هر چه بیشتر چوب پلاست خواهد بود.

بهینه سازی خواص چوب پلاستیک از طریق مخلوط چوب/ فیبر طبیعی، بهبود اکستروژن. فرآیند جذب رطوبت و همچنین مواد افزودنی مناسب، همراه با معرفی هدفمند، بازار محصولات چوب پلاست را بسیار داغ کرد و جهش طوفانی محصولات چوب پلاستیک اتفاق افتاد.

کاربردهای چوب پلاست هر روز در حال افزایش است. صنعت ساختمان، چوب پلاستیک را به عنوان محصول سبز و بسیار کارآمد می پذیرد. برای کسب اطلاعت بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص محصولات چوب پلاستیک الوارکده به وبسایت شرکت مراجعه فرمایید.

مشخصات تماس

آدرس دفتر و کارخانه :

قم، شهرک صنعتی محمود آباد قم، فاز 2، بلوار خلیج فارس ،میدان شهید رضایی نژاد، بلوارابوطالب، میدان شهید شهریاری، بلوار امام علی شرقی انتهای کوچه سوم،قطعه 226

شماره های تماس :

09330221534 - 02533354865


کلیه حقوق سایت محفوظ است . طراحی و پشتیبانی : باسط وب