خانه چوبی مقاوم در برابر زلزله

خانه چوبی مقاوم در برابر زلزله : یک خانه چوبی می تواند در برابر زلزله تا بزرگی 8.5 مقاومت کند.

افراد ساکن در مناطق مستعد زلزله، آرزو دارند خانه ای ضد زلزله که بتواند در برابر قدرتمندترین بلایای طبیعی مقاومت کند داشته باشند.

قابل توجیه و قابل درک است. اما چنین خانه ای باید از چه مصالحی ساخته شود؟

البته چوب!

اینگونه است که تیم معماری ما در تلاش هستند. تا امنیت و مقاومت در برابر زلزله را با خانه های چوبی الوارکده به شما پیشنهاد دهند.

خانه چوبی ضد زلزله

طراحی پروژ ه خانه چوبی ضد زلزله در مجموعه الوار کده انجام شد ه است.

خانه چوبی مقاوم در برابر زلزله

ساخت ویلاهای چوبی در ایران با به روزترین تکنولوژی های روز دنیا که پایداری سازه را در مقابل زمین لرزه ها تضمین می کند. را در تمام مناطق ایران به خصوص مناطقی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. مثل : مناطق روی گسل و … به اجرا میگذارد.

ما چطور اینکار را انجام می دهیم؟ با عناصر چوبی بلند و بدون اتصالات که مستقیماً به داخل برش ها وارد می شوند، همچنین یک سیستم سقف کشویی و یک پایه خاص.

برای بررسی این فناوری ، معماران ما از بایگانی سوابق زلزله های بزرگ منجیل و بم و نیز یکی از زلزله خیز ترین مناطق ایران، شهر تهران و حومه استفاده کردند.

خانه چوبی مقاوم در برابر زلزله

نتایج امیدوار کنند ه بود : خانه های چوبی ساخته شده از سازه های چوبی پس از شدیدترین زمین لرزه در جای خود باقی ماندند.

خانه های چوبی به راحتی از قوی ترین زلزله جان سالم به در بردند و صدمات جزئی به نمای آنها وارد شد.

خانه چوبی مقاوم در برابر زلزله

مقاومت خانه چوبی در برابر زلزله

به منظور افزایش مقاومت در برابر زلزله در خانه های چوبی، معماران الوارکده توزیع سیستم نقاط نصب را تغییر داده اند.

بدین ترتیب اگر ساختار تغییرات فشار که در طی زلز له ایجاد می شود را در نظر بگیریم. توزیع جنبشی بهتری بین عناصر مختلف دیوارها و عناصر ساختمانی حاصل می شود.

ایده معماران الوارکده بی نظیر است. و بر خلاف دیگر معماران که برای ساخت ساختمانهای مقاوم در برابر زلزله تمایل به استفاده از مواد گران قیمت و پیچیده دارند. برای اجرای این ایده در این مجموعه، چوب به عنوان محصول سازگار با محیط زیست، پایدارترین و ارزان ترین ماده، به تولید می رسد.

با نگاهی به این مطلب، می توان گفت که یک چیز روشن است. خانه های چوبی ضد زلزله الوارکده، انقلابی واقعی در جهان معماری و طراحی در مناطق زلزله خیز ایجاد می کنند.

مشخصات تماس

آدرس دفتر و کارخانه :

قم، شهرک صنعتی محمود آباد قم، فاز 2، بلوار خلیج فارس ،میدان شهید رضایی نژاد، بلوارابوطالب، میدان شهید شهریاری، بلوار امام علی شرقی انتهای کوچه سوم،قطعه 226

شماره های تماس :

09330221534 - 02533354865


کلیه حقوق سایت محفوظ است . طراحی و پشتیبانی : باسط وب