تفاوت و شباهت چوب پلاستیک و ترمووود

تفاوت و شباهت چوب پلاستیک و ترمووود :

قبل از پرداختن به تفاوت و شباهت چوب پلاستیک لازم است تا تعریف کوتاهی از این دو متریال داشته باشیم .
چوب پلاستیک از ترکیب پودرچوب ،پلیمر،رنگ دانه ،روان کننده و یک سری ادتیوحاصل می شود .

این مواد در دستگاه اکسترودر با هم ترکیب و به صورت خمیر میاید و در نهایت الوارهای چوب پلاستیک تولید می شود که ظاهری شبیه به چوب و بافتی همچون پلاستیک دارد .

ترمووود در واقع همان چوب طبیعی است که طی فرآیندهای پیشرفته ای در معرض حرارت بالا قرار گرفته تا با تبخیر شدن آب های میان بافتی چوب استحکام ، مقاومت و ماندگاری آن افزایش یابد .

شباهت چوب پلاستیک و ترمووود :

چوب پلاستیک و ترمووود هر دو کم وزن هستند ، در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوایی از مقاومت بالایی برخوردارند ، در مقابل حشرات موذی و قارچ و کپک مقاومند ، هر دو کند سوز بوده و عایق صدا هستند .

تفاوت و شباهت چوب پلاستیک و ترمووود

تفاوت چوب پلاستیک و ترمووود :

این دو متریال را می توان از جهات مختلفی با یکدیگر مقایسه نمود:

1. قیمت : چوب پلاستیک و ترمووود رنج قیمت متفاوتی دارند . عموماً چوب پلاستیک ارزان تر است چون از مصنوعات چوبی به حساب می آید اما ترمووود همان چوب طبیعی است که حرارت میبیند .


2. دوستدار محیط زیست : برای ساختن ترمووود نیاز به استفاده از چوب درختان است . اما در مقابل در تولید چوب پلاستیک از پودر چوب و پلاستیک بازیافتی استفاده می شود که خود یک ویژگی منحصربفرد است .

تفاوت و شباهت چوب پلاستیک و ترمووود

تفاوت و شباهت چوب پلاستیک و ترمووود


3. انعطاف پذیری: چوب پلاستیک نسبت به ترمووود از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است . به عنوان مثال اگر بخواهیم در ساخت یک سازه از یک متریال منحنی و گرد استفاده کنیم ، نمی توانیم روی ترمووود حساب کنیم . چون چوب طبیعی است و برای این کار مناسب نیست .

تفاوت و شباهت چوب پلاستیک و ترمووود


4. نگهداری و مراقبت : نگهداری از چوب پلاستیک بسیار راحت و آسان و بی دردسر است چون نیاز به روغن کاری دوره ای ، واکس و پولیش ندارد . اما ترموود چون چوب طبیعی است در دوره های زمانی مشخصی حتماً نیاز به روغن کاری و واکس دارد .

تفاوت و شباهت چوب پلاستیک و ترمووود

 

مشخصات تماس

آدرس دفتر و کارخانه :

قم، شهرک صنعتی محمود آباد قم، فاز 2، بلوار خلیج فارس ،میدان شهید رضایی نژاد، بلوارابوطالب، میدان شهید شهریاری، بلوار امام علی شرقی انتهای کوچه سوم،قطعه 226

شماره های تماس :

09330221534 - 02533354865


کلیه حقوق سایت محفوظ است . طراحی و پشتیبانی : باسط وب