بازار چوب پلاستیک

بازار چوب پلاستیک

پیش بینی می شود بازار چوب پلاستیک تا سال 2025 به 8.24 میلیارد دلار برسد.

این گزارش تحلیل بازار چوب پلاست را بر اساس نوع و کاربردها و سهم بازار چوب پلاستیک  در دوره پیش بینی بررسی می کند.

یکی از عوامل اصلی پیشبرد بازار چوب پلاستیک در بازار جهانی در مدت زمان اعلام شده این است که چوب پلاستیک به عنوان جایگزین سازگار با محیط زیست برای چوب های جنگلی ( درختان ) و جایگزین غیر سمی برای چوب تحت فشار که حاوی مواد شیمیایی مانند مس است، تصور می شود.

طبق مطالعه صورت گرفته توسط گروه مهندسان ارتش ایالات متحده، محصولات چوب پلاستیک پایدار، با دوام، مقاوم در برابر شرایط سخت آب و هوایی، پوسیدگی ، کپک و موریانه (بدون فشار شیمیایی) هستند و بنابراین بازار چوب پلاستیک رشد چشم گیری خواهد داشت. 

این گزارش: شامل تجزیه و تحلیل عمیق در بخش های زیر از بازار چوب پلاستیک است.

بازار چوب پلاستیک

تکنیک های جدید، ایجاد مقاومت در برابر محو شدن رنگ را بهبود می بخشد و چوب پلاستیک شباهت بیشتری به چوب های طبیعی، مخصوصاً چوب های سخت گران قیمت مانند ایپ و چوب قرمز دارد. جدیدترین کاربرد برای چوب پلاست، مواد پشتیبان برای کفپوش کاشی وینیل لوکس (LVT) است.

بازار چوب پلاستیک

چنین موادی راحتی را در زیر پای شما افزایش می دهند و دوام را بیشترمی کنند بدون این که سایر ویژگی های عملکردی مانند سهولت نصب را از بین ببرند.

چوب پلاستیک، تقاضا برای سایر مواد مانند: چوب تحت فشار را کاهش می دهد و تأثیرات جدی بر محیط زیست دارد. چوب پلاستیک همچنین با مواد دیگر مانند فولاد ، بتن و آلومینیوم که تأثیرات زیست محیطی بالایی دارند رقابت می کند.

بازار چوب پلاستیک

بر اساس نوع محصول چوب پلاستیک

بخش پلاستیک بازیافت شده بیشترین سهم را در بازار چوب پلاستیک در سال 2019 داشته است. چوب پلاستیک بازیافتی عمدتا پلی اتیلن تقویت شده با پلاستیک های سفت تر یا کامپوزیت های بازیافتی مانند ضربه گیر خودرو است و بنابراین نیازی به حفاظت از حشرات یا سایر حیوانات ندارد.

بیشتر محصولات چوب پلاستیک از پلاستیک های بازیافتی استفاده می کنند زیرا برای محیط زیست مفید هستند. ساخت چوب پلاستیک بازیافتی از رزین های پس از مصرف، امیدوار کننده است. زیرا از انتقال مقادیر زیادی زباله پلاستیک به محل دفن زباله جلوگیری می شود. و ضایعات را به محصولات مفید و با دوام تبدیل می کند.

بر اساس نوع رزین چوب پلاستیک

پلی اتیلن بیشترین سهم را در بازار چوب پلاستیک در سال 2019 داشت. اکثر محصولات چوب پلاستیک در بازار را از پلی اتیلن های با چگالی بالا و چگالی پایین (HDPE و LDPE) می سازند. با این وجود، پلاستیک ها بسته به فرایند تولید و مواد اضافی مورد استفاده در فرمولاسیون محصولات مختلف، متفاوت هستند.

در حالی که هیچ پلاستیکی سازگار با محیط زیست نیست. پلی اتیلن ها خطرات شیمیایی کمتری دارند و اثرات بهداشتی محیطی مرتبط با آن را دارند. از نظر زیست محیطی نسبت به مواردی که خطرات و تاثیرات بیشتری مانند پلی استایرن و پلی وینیل کلرید دارند، ترجیح می شود.

برای بهبود کیفیت عملکرد مانند برخی از تولید کنندگان چوب پلاستیک، رزین پلاستیکی اولیه را با مواد دیگر مانند فایبرگلاس تقویت می کنند. که اغلب برای افزایش ظرفیت تحمل چوب پلاست استفاده می شود.

بازار چوب پلاستیک

بر اساس کاربرد چوب پلاستیک

دکینگ، بیشترین سهم را در بازار چوب پلاستیک در سال 2019 داشت. چوب پلاستیک با هدف محافظت از جنگل ها با جلوگیری از قطع درختان، برای ساختن کف پوش ها، حصار، مبلمان فضای باز و اسکله و … استفاده می شود. چوب پلاستیک بیشتر در عرشه ها به عنوان کفپوش استفاده می شود، جایی که مدول خمشی اهمیت کمتری دارد.

صاحبان خانه نه تنها به نصب عرشه برای ایجاد فضاهای تفریحی و فضای باز علاقمند هستند. بلکه به طور فزاینده ای ویژگی هایی مانند آشپزخانه در فضای باز، اطفا حریق و وان آب گرم را به عرشه خود اضافه می کنند. اندازه عرشه ها بزرگتر است. و برای ایجاد جداول، نیمکت ها، پارتیشن های حریم خصوصی و سایر ویژگی های مرتبط به نرده ها کاربرد زیادی دارد.

الوارکده

جغرافیا

آمریکای شمالی در بازار چوب پلاستیک با سهم بیش از 45 درصد در دوره پیش بینی بیشترین سهم را داشت. پیش بینی می شود ایالات متحده سریع ترین بازار برای تولید چوب پلاستیک در آمریکای شمالی باشد. و پس از به دلیل تعداد زیاد تولیدکننده، مکزیک و کانادا، قرار دارند.

با توجه به تقاضای زیاد از صنایع ساختمانی و افزایش فعالان این حوزه در جهان، آینده چوب پلاست بسیار روشن خواهد بود.

رشد صنعت ساختمان و استانداردهای بین المللی

افزایش استفاده از چـــوب پلاستـــیک در ساخت و سازهای جدید ، افزایش نفوذ در مصالح ساختمانی و افزایش هزینه برای نوسازی مسکن از عوامل کلیدی رشد بازار چوب پلاستیک است. یکی از عوامل کلیدی رشد استفاده از چوب پلاست، افزایش تعداد استانداردهای بین المللی ASTM است.

انجمن تجارت چوب پلاستیک (PLTA) بیشتر استانداردهای فعلی را توسعه داده است و بر محصولات تک پلیمری تمرکز دارد. این سازمان با هدف افزایش آگاهی عمومی و ترویج پذیرش و استفاده از محصولات چوبی پلاستیک برای مصارف عمومی، تجاری و دولتی و همچنین با جمع آوری اطلاعات و آمارهایی که به رشد و توسعه کمک می کند. به عنوان جمع کننده اطلاعات برای صنعت عمل می کند.

چشم انداز بازار چـــوب پلاسـتیـــک

راه اندازی فناوری، خرید و فعالیت های تحقیق و توسعه و استراتژی ها، کلیدی هستند. که توسط فعالان در بازار چوب پلاست اتخاذ میشوند. و موجب رشد تقاضا و استفاده از چوب پلاستیک به عنوان محصولی پایدار و حامی محیط زیست خواهد شد.

مشخصات تماس

آدرس دفتر و کارخانه :

قم، شهرک صنعتی محمود آباد قم، فاز 2، بلوار خلیج فارس ،میدان شهید رضایی نژاد، بلوارابوطالب، میدان شهید شهریاری، بلوار امام علی شرقی انتهای کوچه سوم،قطعه 226

شماره های تماس :

09330221534 - 02533354865


کلیه حقوق سایت محفوظ است . طراحی و پشتیبانی : باسط وب