انواع دیگر چوب پلاستیک

در ادامه مقاله قبل که به بررسی انواع چوب پلاستیک پرداختیم، به آشنایی و تحلیل دو نوع باقیمانده اشاره خواهیم کرد.

 چوب پلاستیک مخلوط

Commingled Recycled Plastic Lumber

در برخی موارد، پلاستیکی که شرکت های بازیافت آنها را دریافت می کنند، در واقع ترکیبی از مواد مختلف است، که تجهیزات کارخانه می توانند آن را بازیابی کرده و به ماده کاربردیکه چوب پلاستیک مخلوط شناخته می شود، تبدیل نمایند. برای تولید این نوع چوب پلاستیک لازم است حدود  80 تا 90 درصد پلی اتیلن در آن استفاده شود.

علاوه بر این، پلاستیک مورد استفاده در این نوع چوب پلاستیک معمولاً ضایعاتی است که در هیچ شرایط دیگری حتی در صنعت پلاستیک قابل استفاده نیست.

انواع چوب پلاستیک

جنبه منفی آن این است که مخلوط بودن ترکیب آن باعث می شود که نسبت به قدرت، وزن کمی داشته و در دماهای بالا منبسط، نرم و داغ می شود.

به این دلیل است که پیوندهای مولوکولی موجود در پلاستیک معمولی – که می توان آنها را در رزین های پلاستیکی بازیافتی همگن تر بازسازی کرد به راحتی در پلاستیک مخلوط شکل نمی گیرد.

انواع چوب پلاستیک

با این وجود، چوب پلاستیک مخلوط شده در تعدادی از نقش های غیر ساختاری، از جمله حصار کشی، محوطه سازی، سطل های کمپوست و بلوک های پارکینگ، با موفقیت اجرا شده است.

برای جبران نقاط ضعف آن، مبتکران آن را با HDPE ترکیب کرده اند و  این اجازه می دهد از آن در ساخت میزهای پیک نیک و نیمکت های فضای باز استفاده شود.

چوب پلاستیکی که با فیبر تقویت می شود

Fiber-Reinforced Recycled Plastic Lumber

از بین چهار نوع، چوب پلاستیک مورد تقویت با الیاف محکم ترین است. زیرا دارای رشته های شیشه ای خرد شده و پیوسته است. این کیفیت به آن اجازه می دهد در پروژه های بزرگ ساختاری و حفاظتی در سازه ها که انواع دیگر قادر به حفظ آن نیستند، برتری یابد. در این نوع چوب پلاستیک، چند زیرگونه وجود دارد که برای استفاده های مختلف و تخصصی استفاده دارند.

اولین مورد از این زیرگونه ها چوب پلاستی که با الیاف تقویت میشود است. که فقط از الیاف شیشه تشکیل می شود. همه جا از پیاده روها و عرشه ها تا دیوارهای حایل و اسکله ها را می توان با این مواد ساخت.

شکل دیگر این نوع چوب پلاستیک شامل میلگرد پلیمری مورد تقویت با الیاف شیشه است که ضخیم تر از رشته های فایبرگلاس است. دوام بالای آن باعث می شود در سازه های مهمی که باید بارهای سنگین را تحمل کنند و نیروی جنبشی قابل توجهی را تحمل کنند.

مانند: پل های عابر پیاده از آن استفاده شود. همچنین دارای میلگرد می باشد و همین اجازه می دهد از آن در بسیاری از ساختمانهای ساحلی استفاده شود. شمع های فندر مثال خوبی از کاربرد آن هستند، زیرا می توانند فشار قایق ها و امواج را تحمل کنند.

انواع چوب پلاستیک

چوب پلاستیکی که با الیاف که در چندین رنگ موجود است تقویت شود، هنوز می تواند شبیه چوب باشد. در محیط های روستایی یا طبیعی مانند جنگل ها، کنار دریاچه ها و سواحل، این نوع می تواند با محیط اطراف ترکیب شود و زیبایی وصف ناپذیری را ایجاد کند.

برعکس، می تواند در محیط های صنعتی استفاده شود، زیرا در رنگهای خاکستری نیز وجود دارد. برخلاف سازه های چوبی، سازه هایی را که با این نوع چوب پلاستیک می سازند در معرض آب، خاک و موجودات زنده خراب نمی شوند. بنابراین استحکام و یکپارچگی آنها در طول زمان بسیار زیاد است.

الوارکده برای همه پروژه های شما، چوب پلاستیکی مناسب و تخصصی مرتبط با آن را دارد. بنابراین همین الان با خیال راحت با ما تماس بگیرید.

www.alvarkadeh.com

مشخصات تماس

آدرس دفتر و کارخانه :

قم، شهرک صنعتی محمود آباد قم، فاز 2، بلوار خلیج فارس ،میدان شهید رضایی نژاد، بلوارابوطالب، میدان شهید شهریاری، بلوار امام علی شرقی انتهای کوچه سوم،قطعه 226

شماره های تماس :

09330221534 - 02533354865


کلیه حقوق سایت محفوظ است . طراحی و پشتیبانی : باسط وب