9 واقعیتی که باید درباره خانه های چوبی بدانید

زندگی در یک خانه چوبی تجربه ای است که به سختی می توان آن را با هر نوع زندگی دیگر مقایسه کرد . این خانه ها بهترین راه برای استراحت و لذت بردن از یک زندگی شاد و سالم است .

کابین های چوبی مسکونی یک زندگی ارام و خوش را به شما ارائه می دهند و برای فرار از سروصدا ، آلودگی و ازدحام شهرها گزینه بسیار مناسبی هستند . این خانه ها از منابع طبیعی و برگرفته از طبیعت تولید می شوند که این مسئله باعث سلامت جسمی و روحی شما می شود . چوب به خودی خود دارای خواص مختلفی است که برای انسان بسیار مفید است . این مقاله تعداد کمی از آنها را برشمرده است .

عایق طبیعی

چوب یک عایق طبیعی است . این بدان معناست که کسانی که در یک کابین مسکونی زندگی می کنند از شدت شرایط اب و هوایی خارجی محافظت می شوند . حتی اگر در زمستان بیرون هوا بسیار سرد باشد ، دمای داخلی خانه های چوبی در یک سطح ثابت باقی می مانند .
کاهش ناگهانی هوا تاثیری بر دمای فضای داخلی خانه چوبی ندارد . در مقابل ، دمای داخلی سازه های بتنی با تغییر هوای خارجی دچار نوسان می شود . این موضوع یک خانه چوبی را به یک مکان راحت و دنج برای زندگی تبدیل می کند . زندگی در مکانی با دمای ثابت کمک می کند تا افراد از سلامت جسم و روان خوبی برخوردار باشند .

فواید حرارتی

چوب از نظر حرارتی بسیار مفید است . سایر مواد مورد استفاده در سازه ها مانند بتن ، سیمان و فلزات از افزایش و کاهش دما تاثیر می گیرند . بیشتر این متریال با افزایش دما منبسط می شوند که در نتیجه انسجام ساختاری آنها را تحت تاثیر قرار داده و خسارت می بینند . از طرف دیگر چوب حتی در گرمای شدید یا دمای بسیار پایین هم تاثیری نمی گیرد . از این رو ماندگاری بالا و عمر طولانی دارد و به دلیل عدم تغییر در یکپارچگی حرارتی ، اسیب کمتری می بیند .

مزیت صوتی

بسیاری از آلات موسیقی از چوب ساخته شده اند . دلیل آن خواص صوتی چوب است . همچنین به همین دلیل است که کنسرتهای موسیقی در سالنهایی برگزار می شوند که دیوارهای چوبی دارند چون چوب صدا را جذب می کند و در نتیجه عبور صدا و نویز کمتر است .
خانه های چوبی از ویژگی های مشابه چوب برخوردار هستند . در فضای داخلی سروصدای کمی وجود دارد همچنین اگر دوست دارید موسیقی پخش کنید ، خاصیت جذب سروصدا از چوب به همراه محیط ارام و زیبای یک خانه چوبی بهترین فضا را برای شما فراهم می کند .

بهره وری انرژی

خانه های چوبی بسیار کم مصرف هستند . به دلیل خاصیت عایق بندی طبیعی ، سازه های چوبی مثل خانه های چوبی نیاز کمتری به استفاده از تجهیزات کنترل دما دارند . در زمستان فضای داخلی گرم تری دارند و در تابستان دمای داخلی نسبتا سرد است . این امر وابستگی به تجهیزات با مصرف انرژی زیاد مانند بخاری یا کولر را کاهش می دهد .
مقاوم در برابر الکتریسیته
چوب در برابر برق مقاوم است که باعث می شود خانه های چوبی در مقایسه با انواع دیگر سازه ها گزینه امن تری برای زندگی باشند . به دلیل اتصالات کوتاه ، احتمال اتش سوزی بسیار کم است .

زیبایی شناسی

یک خانه چوبی از نظر زیبایی نسبت به سایر ساختمانها خوشایندتر است . اشکال روی الوارها باعث می شود یک خانه چوبی به طور طبیعی جذاب و زیبا باشد . چنین بناهای چوبی از نظر بصری جذاب و خوشایند و برای زندگی آرامش بخش ، راحت و دنج هستند . همچنین با استفاده از مبلمان چوبی و وسایل دکوراسیون متناسب با خانه می توان جذابیت ان را دوچندان کرد .

سازگار با محیط زیست

به دلیل مصرف کم انرژی ، این خانه ها سطح کمتری از کربن را آزاد می کنند . افرادی که انتشار کربن و تاثیرات منفی بعدی ان هستند می توانند یکی از این خانه ها را برای زندگی خود انتخاب کنند . ساخت این بناها به تمیز و ایمن نگه داشتن محیط زیست کمک می کند .
سبک وزن
خانه های چوبی از الوارهایی ساخته می شوند که سبک وزن هستند از این رو ساخت انها اسان تر است . حمل چوب مصالح به محل ساخت خانه راحت تر انجام می شود و مقرون به صرفه تر است . همچنین در موارد اسیب دیدگی جایگزینی چوب اسیب دیده با چوب سالم جدید راحتتر و سریع تر انجام می شود .

مقاوم در برابر اکسیداسیون

چوب در برابر اکسیداسیون مقاوم است . اکسیداسیون دلیل ایجاد زنگزدگی و در نتیجه خسارت در فلزات است اما چوب از هرگونه اکسیداسیون در امان است که به طولانی شدن عمر بنا کمک می کند . بنابراین یک بنای چوبی مسکونی با ساییدگی کمتری روبرو می شود در نتیجه الزامات مربوط به فعالیت های تعمیر و نگهداری کاهش می یابد .

مشخصات تماس

آدرس دفتر و کارخانه :

قم، شهرک صنعتی محمود آباد قم، فاز 2، بلوار خلیج فارس ،میدان شهید رضایی نژاد، بلوارابوطالب، میدان شهید شهریاری، بلوار امام علی شرقی انتهای کوچه سوم،قطعه 226

شماره های تماس :

09330221534 - 02533354865


کلیه حقوق سایت محفوظ است . طراحی و پشتیبانی : باسط وب